سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی بهترین نهال گلابی مناطق سردسیر

 

بهترین نهال گلابی برای مناطق سردسیر

نهال گلابی از بهترین ارقام نهال هایی است که می توان آن را انتخاب کرد و کاشت.این نهال در دنیا پرطرفدار است و این بخاطر استقبال زیاد مردم از طعم و زیبایی این میوه می باشد.گلابی می تواند به بار تجاری برسد و یک درآمد بسیار خوبی را بعد از چند سال برای باغدار داشته باشد.

اما برای همین باردهی تجاری یکسری نکات بسیار مهم وجود دارد که یکی از مهم ترین این نکات خرید نهال گلابی مناسب است.معمولا مناطق سردسیر هر رقم نهالی را برای کاشت نمی پسندد و در صورت رعایت نکردن این موضوع موجب از بین رفتن محصولات بر اثر سرمازدگی می شود.

به گفته نهالستان نوین گردو قصد داریم بهترین نهال گلابی برای مناطق سردسیر را معرفی کنیم.این ارقام جزو برترین نهال گلابی های روز دنیا است که باردهی و کیفیت بی نظیری را به همراه دارد.

1- نهال گلابی درگزی

اگر بخواهیم یک رقم نهال گلابی عالی در باردهی را معرفی کنیم که مقاومت بسیار خوبی به سرما داشته باشدنهال گلابی درگزی است.درگزی از کشور ایران و استان اصفهان است.باردهی و کیفیت آن قابل تحسین بوده و ظاهر آن گرد است.

درخت گلابی درگزی تا 6 متر ارتفاع پیدا می کند و جزو ارقام کوتاه قد است.این نهال گردو زودبازده بوده و مقاومت بسیار خوبی به سرما دارد.حداقل عمر اقتصادی این گلابی 30 سال است.

گلابی درگزی در برابر آفات مقاومت بسیار خوبی داشته و عمر اقتصادی مطلوبی نیز دارد.

2- نهال گلابی سیبری

اگر شرایط آب و هوایی منطقه شما بسیار سردسیر و کوهستانی است نهال گلابی سیبری را به شما پیشنهاد می کنیم.همانطور که از نامش پیداست جزو ارقام بسیار مقاوم به سرما می باشد که تا 5 متر ارتفاع پیدا می کند. بسیار محبوب است و این محبوبیت به خاطر میزان مقاومت بالا به بیماری و کیفیت می باشد.

سیبری دارای وزنی حدود 150 گرم بوده و از خصوصیات بسیار خوب دیگر آن پایداری بالا نسبت به بیماری های درخت گلابی است.بیماری پسیل بسیار درخت گلابی را به خود درگیر می کند اما رقم سیبری مقاومت بسیار خوبی به این بیماری دارد.

3- نهال گلابی بیروتی

رقم نهال گلابی بیروتی جزو ارقام مقاوم به سرما به حسای می آید این رقم میزان مقاومت خوبی هم نسبت به گرما دارد.بهتر است مناطقی که میزان بارندگی و سرما مناسبی دارد را برای کاشت نهال گلابی بیروتی انتخاب کنید.

باردهی اقتصادی رقم بیروتی موجب فروش بیشتر آن می شود می توانید از سال های بالغ شدن شاهد 50 تن باردهی از این نهال گلابی باشید.

4- نهال گلابی شاه میوه

اگر بخواهیم یک رقم نهال گلابی بسیار مقاوم به سرما را معرفی کنیم که جزو گلابی های بسیار پربار و باکیفیت است نهال گلابی شاه میوهجزو بهترین ها می باشد.این رقم نیز ارتفاع کوتاهی دارد و بین 4 تا 6 متر ارتفاع پیدا می کند.

نباید شاه میوه را اصلا در مناطق گرمسیر بکارید گلابی درشتی را می توانید از این رقم برداشت کنید که بین 200 تا 300 گرم است.به آبیاری و هرس و کوددهی آن توجه داشته باشید و این رقم به میزان سرمای لازم و کافی برای رشد نیاز دارد.

نتیجه نهایی

خرید نهال گلابی برای مناطق سردسیر باید با توجه زیادی صورت بگیرد.بایستی رقم نهال گلابی را برای کاشت انتخاب کنید که مقاومت خوبی به سرما داشته باشد.به نقل از نوین گردو, بهترین نهال گلابی برای مناطق سردسیر را معرفی کردیم.