سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زمان و میزان باردهی نهال گردو

زمان و میزان باردهی نهال گردو

یکی از مهم ترین مسائلی که برای یک باغدار اهمیت دارد زمان و میزان باردهی نهال گردو می باشد.زودبارده بودن و میزان باردهی نهال گردو بسیار اهمیت دارد و کشاورزان رقمی که میزان باردهی بالایی را دارد و از به زودی به بار می نشیند را انتخاب می کنند.

انواع نهال گردو از لحاظ باردهی

هر رقم نهال گردو با توجه به نوعی که دارد بار میدهد در این مقاله به زمان و میزان باردهی انواع نهال گردو می پردازیم:

نهال گردو چندلر شروع می کنیم که به عنوان محبوبترین و بهترین رقم نهال گردو در سراسر جهان است و کیفیت و بازدهی آن عالی می باشد.این رقم به عنوان نهال گردو زودبازده و دیرگل به حساب می آید و میزان باردهی تجاری در هر هکتار تا 6تن بار گردو میدهد.

نهال گردو فرنور که در شرایط سرما بخوبی رشد می کند را می توانیم بهترین رقم بعد از چندلر از نظر مقاومت و میزان باردهی معرفی کرد.این رقم تا 5.5 تن بار گردو مرغوب را با رسیدگی هایی نصیب باغداران می کند.از سال ششم می توان بار تجاری را از آن بدست آورد.

نهال گردو خوشه ای و اسرائیلی نیز از ارقام با باردهی بالا می باشند که از سال های دوم باردهی را به صورت نوبرانه آغاز کرده و تا 8 سالگی به اوج باردهی می رسند.

بسیاری از رقم نهال گردو در ایران مورد کاشت قرار می گیرد که هر کدام به نحوی باردهی خود را آغاز می کنند.میزان باردهی و زمان آن به نوع نهال گردو بستگی دارد و البته تمامی ارقام نهال گردو از سال های 6 سالگی به بعد باردهی را آغاز می کنند و میزان باردهی با بالا رفتن سن درخت بیشتر می شود.

اگر میخواهید به بازدهی خوبی از گردو برسید بایستی به میزان آبیاری و تغذیه درخت توجهات لازم را داشته باشید.