سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیماری بلایت درختان گردو

بیماری بلایت درختان گردو

یکی از بدترین معضلات برای نهال گردو می تواند بیماری هایی باشد که آنها را می گیرد.یکی از این بیماری ها بلایت است که می تواند درخت را کاملا از بین ببرد و باعث تضعیف درخت گردو شود.در این مقاله می خواهیم درباره بیماری بلایت و راه های مقابله با آن بگوییم.

یکی از خطرناک ترین بیماری ها و آسیب رسان ترین آنها می تواند این بیماری باشد.کیفیت گردو برای باغداران و کشاورزان بسیار اهمیت دارد این بیماری می تواند لکه های تیره ای را در مغز و پوست گردو و یا جتی روی برگ درختان گردو ایجاد نماید که باعث افت محصول شود و بشدت می تواند کیفیت محصول را پایین بیاورد.

بیماری بلایت چه زمانی بیشتر می شود؟

وقتی رطوبت و بارندگی اتفاق می افتد این بیماری بیشتر شده و شاخه های جوان بیشتری را به خود درگیر می کند.این بیماری وقتی بیشتر می شود می تواند قسمت های بیشتری از گردو را بگیرد و کیفیت را بیشتر تحت تاثیر قرار بدهد.این بیماری به درختانی  که شاخه های جوان تری دارد آسیب بیشتری می رساند.گاهی این بیماری بقدر زیاد است که می تواند منجر به فاسذ شدن آن شود.

بر اساس مقاومت نهال گردو و قبل و بعد از تشکیل پوسته می توان میزان بیماری را تعیین کرد.اگر درختان گردو را قبل از اینکه پوسته شکل بگیرد این بیماری گرفته باشد تمامی مغز را از بین می برد.اگر بعد از اینکه پوسته شکل گرفت باشد می تواند تنها پوسته رویی را خراب کند.

خب گردو دارای طعم بی نظیری است که با خوردن آن می توانید لذت ببرید اما گردویی که دارای رنگ روشن باشد و به میزان لازم درشت باشد خب وقتی بیماری بلایت درختان گردو را فرا بگیرد می تواند آنها را کاملا از بین ببرد.

برای تشخیص همچین بیماری می توانید از طریق لکه های سیاهی که روی برگ ها و یا روی پوست و مغز گردو بوجود آمده است متوجه شوید.

نهال گردو

انواع نهال گردو

خرید نهال گردو

قیمت نهال گردو

فروش نهال گردو

نهال گردو در کرج

خرید نهال گردو در کرج