سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نیازهای هر نهال گردو برای رشد بهتر

نیازهای هر نهال گردو برای رشد بهتر

هر باغ گردویی که می خواهید راه اندازی کنید حتما سرمایه ای با توجه به میزان باغ قرار می دهید و انتظار دارید این سرمایه نتیجه ی خوبی را برای شما به همراه داشته باشد باید برای جمع آوری گردوهای درشت و خوش طعم کمی تلاش کنید تا به نتیجه ی مطلوبی برسید.حتما از رونق باغ گردو خبر دارید و می دانید که فروش مناسبی را به همراه خواهد داشت اما خب گردویی فروش خوب دارد که دارای رنگی روشن و طعمی لذیذ باشد.

شرایط آّ و هوایی مناسب برای رشد نهال گردو

گردو را در باغی که می کارید با از همان لحظه کاشت تا وقتی بزرگ می شود و به سن بلوغ می رسد به آن توجه کنید و نیازهای اساسی آنرا برظرف کنید.در ابتدای کار باید یک نهال گردو مناسب که با منطقه اقلیمی شما متناسب است را انتخاب کنید حتما به این مورد بسیار توجه کنید چون در صورت مناسب نبودن نهال با محیط حتما با باردهی و عملکرد نامناسب رو به رو خواهید شد.

خاک

زمینی که قرار است در آن نهال گردو بکارید را حتما مورد بررسی قرار دهید و ببینید آبا برای کاشت مناسب است از طرفی از خاک آن برداشته و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.اگر خاک دارای میزان مناسبی از مواد آلی نباشد باید به آن اضافه کنید.

آب کافی

هر نهال گردو از همان اوایل کاشت باید حتما آبیاری شود برای آبیاری برنامه ریزی کنید تا بصورت منظم آبیاری انجام بگیرد.کمبود آب در کاهش عملکرد گردو تاثیر بسزایی دارد.هر نهال گردو باید بقدر لازم و کافی در تابستان و زمستان داشته باشد.

گرده افشان

گرده افشان باعث بهره وری بیشتر و بالاتر می شود که می توانید در میان هر 10 اصله درخت گردو از آن استفاده کنید و شاهد باردهی بسیار زیاد باشید.هر نهال گردو در   سرما بالا دچار یخ زدگی می شود و در صورت گرمای زیادی گردو را با سوختگی رو به رو می کند.

هرس کردن نهال گردو

نهال گردو نیاز به هرس کردن برای رشد کافی دارد اگر نهال گردو شما به قدر کافی هرس شود ارتفاع آن کاهش پیدا می کند که در این صورت با افزایش عملکرد درخت گردو رو به رو خواهید شد.

خرید نهال گردو

خرید نهال گردو باید از مرکزی انجام شود که تمامی نهال گردو آن دارای کارت سلامت و گارانتی باشد.انتخاب درست نهال گردویی قوی بسیار اهمیت دارد.سعی کنید وقت خود را برای انتخاب نهال گردو قرار دهید تا درختی تنومند را بسازید.

نهال گردو,انواع نهال گردو,خرید نهال گردو,نهال گردو چندلر,قیمت نهال گردو