سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نهال گردو

نهال گردو

یکی از راه های درآمد بسیار بالا با سود خوب کاشت نهال گردو است آن هم بدلیل بازدهی فراوانی که دارد.گردو در ایران و بسیاری از کشورهای خارج به خوبی بفروش میرسد.گردو از موادغذایی هایی است که حداقل70 درصد مردم در بین وعده های غذایی خود از آن استفاده می کنند.بدین دلیل سرمایه خود را در این راه قرار دادن اصلا ناراحت کننده نیست.

فقط باید حواستان باشد در میان ارقام نهال گردو یک نهال گردویی را انتخاب کنید که بازدهی خوبی داشته باشد شاید بسیاری از نهال گردو ها دارای بار خوبی باشند اما به دلیل اطلاع ناکافی باغداران به خوبی رشد نکند.

شرایط و ویژگی نهال گردو

نهال گردو را باید در منطقه ای بکارید که سازگاری هوا را داشته باشد و نیاز سرما و گرما آن با توجه به نهال رفع شود.

تمامی نهال گردوها در معرض سرما و یخبندان از بین می رود و در برابر گرما نیز دچار سوختگی می شود.هر نهال گردو را باید با توجه به شرایط اقلیمی کاشت.هر نهال گردو را باید در خاک حاصلخیز قرار داد خاکی مناسب است که لومی باشد.

هرس کردن نهال گردو را در برنامه کاری قرار دهید و از همان سال اول شروع به قطع کردن شاخ و برگ های درخت گردو کنید.هر نهال گردو باید در فاصله ی مناسب قرار بگیرند باردهی خوب تر و عملکرد بهتری را نشان می دهد.اما هیچ نهال گردو نباید از 3000 متر از دریا بیشتر ارتفاع پیدا کند.

نهال گردو در فاصله ی 5*5 مناسب است که مورد کاشت قرار بگیرد اما باز با توجه به نوع نهال گردو باید تعیین شود که در چه فاصله ای قرار بگیرند.هر نهال گردو میزان رشد خاصی دارد و بر اساس ارتفاع و قدی که می کشد باید تعیین شود چه میزان برای فاصله مناسب است.

سعی کنید هر نهال گردو خود را قبل از خرید مورذ آزمایش و بررسی قرار دهید.آنها را از هرگونه آفت و بیماری دور نگه دارید.نهال گردو مورد نظر خود را به اندازه کافی بررسی کنید.

اگر نهالی مریض انتخاب کنید باید قید درخت گردو خوب را بزنید.از پتاسیم و منیزیم و آهن مناسب برای رشد نهال گردو استفاده کنید.هر رقم گردویی نیاز به رسیدگی دارد و باید حتما به میزان درستی آبیاری شود.آبیاری به ازای هر درخت و هکتار انجام می گیرد آبیاری کم پرباری درخت را کم می کند و اندازه آن را کاهش میدهد.

می توانید تعداد بالایی از نهال گردو را در باغات بزرگ بکارید و یا تنها چند نهال گردو برای مصرف خود انتخاب کنید.هر نهال گردو برای بهره برداری بهتر باید از گرده افشان استفاده کند.

نهال گردو,انواع نهال گردو,خرید نهال گردو,قیمت نهال گردو,نهال گردو در کرج